තාරකා පෙළින් එහා

 

man-universe2

බොහොම කාලයක ඉඳන් දැන හඳුනා ගෙන හිටිය මගේ මිතුරියකට සිය එකම පුතාත්, සැමියාත් එක්ක බටහිර රටක ස්ථිර පදිංචියට වීසා ලැබුණා.

 

බොහොම සතුටින් මේ ආරංචිය දුරකථනයෙන් මට දන්වපු ඇය මගෙන් එක උදව්වක් ඉල්ලලා හිටියා.

 

ජීවිතයේ අලුත් පරිච්ඡේදයක් ආරම්භ කරන්නට යන මේ ගමන වෙනුවෙන් නිවසින් පිටත්ව යන්නට හොඳ නැකතක්  සකස් කර ගන්නට ඇයට උවමනා වුණා. ඒ වෙනුවෙන් සුදුසු ජ්‍යොතිර්වේදියෙකු සොයා දෙන්න කියලයි ඇය මගෙන් ඉල්ලලා හිටියේ.

 

තනිව තීරණ ගන්නා වයසට ආවට පස්සේ ජීවිතයේ කිසිම කටයුත්තකට අඩුම තරමින් විවාහයටවත් නැකැත් බලලා නැති නිසා මේ කාර්යයට සුදුසු පුද්ගලයා මා නොවන බව මං ඇයට කාරුණිකව පහදලා දුන්නා.

 

ඔයා වැඩ කරන්නේ පත්තරේනේ. ඉතින් ඔයාට පුළුවන්නේ ඔය ගැන දන්න කියන කෙනෙකුගෙන් අහලා මට ඒ උදව්ව කරලා දෙන්න ඇය මට එයින් ගැලවෙන්නට ඉඩක් දුන්නේ නැහැ. මා සේවය කරමින් හිටිය පුවත්පතේ ඒ දවස්වල සතිපතා පිටු හතරක ජ්‍යොතිෂ අතිරේකයක් පළවුණු නිසා ඒ අතිරේකයේ සංස්කාරක හිතවතාගෙන් (ඔහු අද ප්‍රධාන ජාතික පුවත්පතක කතුවරයාය) මං ඒ ගැන විමසීමක් කළා. අන්තිමේ දී ඔහු විසින් රෙකමදාරු කරනු ලැබූ දෛවඥයකුගෙන් දිනයක් හා වෙලාවක් ඉල්ල ගත්ත මං ඇයට ඔහු වෙත යොමු කළා. (මේ දෛවඥයා වෙන කවරෙකුවත් නෙමෙයි,  අධ්‍යාත්මවේදියෙකු විධියට තමන්වම හඳුන්වා ගෙන මුළු මහත් රටක්ම බොරුවෙන් මුළා කරලා පසුගිය ජනාධිපතිවරණයේ දී ‍වෙඩි තියා‍ගෙන මැ‍රෙන්නත් ගිය චරිතයක්). 

 

මේ සිද්ධිය වුණේ අදින් අවුරුදු 15 කට විතර කලින්. ඒ කාලයේ දී මේ තැනැත්තා රටේ කවුරුත් දන්නා හඳුනන චරිතයක් වුණේ නැහැ. ඒ කාලයේ ඔහු වාසය කළේ නුගේගොඩ මෙල්ඩර් පෙදෙසේ පොඩි කුලී ගෙදරක.

 

දෛවඥයා හමුවෙලා ඔහුගේ කතා බහට බොහොම පැහැදීමට පත්වෙලා හිටිය මගේ මිතුරිය ඔහු සාදා දුන්නු නැකැතට අනුව සිය ආදරණීය පවුලත් එක්ක විදේශගත වුණා.

 

එයින් පස්සේ වරින් වර අප අතර ඉඳහිට ඊ මේල් පණිවිඩ පමණක් හුවමාරු වුණත් විදෙස් ගතවෙලා වසර පහකට විතර පස්සේ එක්තරා දවසක ඇය මට හදිසියේම දුරකථනයන් ඇමතුවා. සාමාන්‍යයෙන් හැම මොහොතකම වගේ ඇය තුළ තිබුණු උද්යෝගිමත් ස්වභාවය ඒ මොහොතේ ඈ තුළ තිබුණේ නැහැ. බොහොම විඩාපත් කටහඬකින් කතා කරපු ඇය මෙතෙක් මට නොකිව්ව කතාවක් මට කිව්වා. නැකැත හදලා දුන්නු වෙලාවේ මේ කියන දෛවඥයා කිව්ව අනාවැකියක් ගැනයි ඒ. (මේ හාදයා අනාවැකි කියන්න ගත්තේ ඡන්ද කාලේ විතරක් නෙමෙයි එහෙනම්). අනාවැකියට අනුව අවුරුදු පහක කාලයක් ඇතුළත දී ආපහු මව්බිමේ පදිංචියට ආවේ නැතිනම් අවුරුදු පහ අවසානයේ දී බරපතල විපත්තියකට මුහුණ දෙන්නට ඒ පවුලට සිදුවන බවයි ඒ. සුබ නැකැත ගැන විතරක් අවධානය යොමු කරපු නිසා මේ අනාවැකිය ගැන එදා ඒ තරම් දුරට හිතුවේ නැතත් මේ වනවිට පාසලේ උසස් පංතිවල ඉගෙනුම ලබමින් සිටින ඇගේ පුතණුවන් ඉක්මනින් කෝපයට පත්වෙමින් සිය සැමියාත් එක්ක වරක් දෙවරක් උණුසුම් වචන හුවමාරුවක පැටලී තිබීම නිසා ඇය බොහොම කලබල වෙලා තිබුණා. දෛවඥයාගේ අනාවැකිය සත්‍ය වෙන්නට යන්නේය යන අදහස ඇගේ හිතේ තදින්ම පැළපදියම් වී තිබුණා. මේ කියන දෛවඥයා මට රෙකමදාරු කළ මගේ මිතුරු ප්‍රවීණ පුවත්පත්කලාවේදියා එක්ක පත්තරේ වැඩ අතරවාරයේ දී කිහිප වරක්ම මාත් ඔහුව මුණගැසී තිබුණු හින්දා ඔහු බොරු කයිවාරුකාරයෙකු පමණක්ම බව අපි දෙන්නාම වටහා ගෙනයි හිටියේ. ඒ නිසා මගේ මිතුරා තමන්ගේ ජ්‍යොතිෂ අතිරේකයට ඔහුගේ ලිපි පළ කිරීම පවා නතර කරලයි තිබුණේ. මේ කතාව මගේ යෙහෙළියට පහදලා දුන්නු මං ඔහු කිව්ව කිසිම දෙයක් බැරූරැම්ව සිතට ගන්නට එපා කියලා කාරුණිකව කිව්වා. ඒ වගේම ගැටවර වියට ආසන්නව ඉන්න ඇගේ පුතණවන්ගේ ඉක්මනින් තරහ යන ස්වභාවය අතිශය සාමාන්‍ය දෙයක් බව ඇයට කොයි තරම් පැහැදිලි කරලා දෙන්නට උත්සාහ කළත් ඔහුගේ අනාවැකිය ඇගේ සිතින් පහව ගොස් තිබුණේ නැහැ. ඇය මගෙන් උදක්ම ඉල්ලලා හිටියේ මේ දෛවඥයා නැවත හමුවෙලා මේ ගැන පිළියමක් විමසන ලෙසයි. මෙය අතිශයින්ම අප්‍රසන්න කටයුත්තක් විදියට මට දැනුණු හින්දා ඒ ගැන මග හැරෙන විදියට ඇය සනසන්නට සුළු වේලාවක් කතාබහ කළා මට මතකයි. ඒත් මං අන්දමන්ද කරමින් ඊට සුළු මොහොතකට පස්සේ ඊ මේල් පණිවිඩයකින් ඇගේ හඳහන් පිටපත පමණක් නොවෙයි මේ කටයුත්ත සඳහා යන වියදම පවා ඇය මට එවලා තිබ්බා. දෛවඥයාගේ මේ අනාවැකිය ඇගේ ජීවිතය කොයි තරම් බරපතල විපර්යාසයකට ලක් කරලා තියෙනවා ද කියන එකත්, මේ කරුණින් මග හැර යන්නට දැන් ම‍ට කිසිම ඉඩක් නැති බවත් ඒ මොහොතේම මට වැටහුණා.

 

මෙම දෛවඥයා මේ වනවිට සුදෝ සුදු පිරුවට ඇඟ දවටා ගෙන අධ්‍යාත්මවේදියෙකු ලෙස තමන්වම හඳුන්වා ගනිමින් රූපවාහිනී නාළිකාවන් ඔස්සේ ජනප්‍රිය තාරකාවක් බවට පත්වී මුළු රටටම ඇස් බැන්ඳුම් පෙන්වන අපූරු චරිතයක් ‍වෙලයි තිබු‍ණේ. නුගේගොඩ කලින් හිටපු පුංචි කුලී නිවස වෙනුවට දැන් ඔහු ඉන්‍‍නේ තමන්‍‍ගේම ‍වෙච්ච අතිශයින්ම  සුඛෝපභෝගී දැවැන්ත මන්දිරයක. අප යන ‍මො‍හො‍තේ දීත් ‍මේ මන්දිර‍යටම අයිති යැයි කියලා හිතන්න පුළුවන් සුඛෝපභෝගී රථ කිහිපයක්ම ‍ගෙදර ගරාජ‍යේත් එළි‍යෙත් නවතලා තිබුණා. මේ තැනැත්තා මාව දන්නා හඳුනන නිසා ඔහුගේ මන්දිරයට පෙනෙන නොපෙනෙන දුරකින් මගේ රථය නවතාගෙන ඉන්දැද්දී ම‍ගේ මිතුරිය‍ගේ කේන්දර පිටපතත් අරන් ඔහු හමුවන්නට ගි‍යේ ම‍ගේ තවත් මිත්‍රයෙක්. තමන් කියන ඵලාපල කැසට් පටයකට ටේප් කර දෙන්නට සිය ගාස්තුවට අමත‍රම තවත් රුපියල් දස දහසක මුදලක් ගෙවිය යුතුව තිබූණත් ‍මේ තැනැත්තා බොරු කාරයෙකු බව මගේ මිතුරියට පහදා දෙන්නට වෙනත් මගක් ‍නොවූණු නිසා ඒ මුදල ගෙවලා කැසට් පටයට සියල්ල පටිගත කරගන්නා ‍ලෙස මං ම‍ගේ මිතුරාට කලින්ම කියලයි තිබු‍ණේ. කේන්දර පිටපත දුන්නු සැනින් එය පරීක්ෂා කර බැලුව ‍මේ අපූරු  අධ්‍යාත්මවේදියා මගේ මිතුරාගෙන් මුලින්ම අසා තිබුණේ කේන්දරය හිමි තැනැත්තිය පසුවන්‍නේ අසනීපයෙන් ‍නේද කියලයි. මගේ මිතුරාත් එය අනුමත වන විදි‍යේ අංග චලනයක් දක්වලා තිබුණා. එයින් ඔබ්බට ගිය අධ්‍යාත්මවේදියාගේ දෙවැනි පැනය ‍වෙලා තිබුණේ මගේ මිතුරිය සිහි මද ගතියකින් පෙළෙනවා නේද යන්නයි. මගේ මිතුරාගේ දෙතොල් මත මද සිනහවක් මැවෙද්දී සිය අනාවැකිය නිවැරදි යැයි හිතුව ඔහු දිගට හරහට‍ බරසාර ‍ජ්‍යොතිෂ වදන් යොදමින් පැය භාගයක කාලයක් පුරාම මගේ මිතුරියගේ සිහි මද ගතිය ඇති‍වෙන්නට බලපෑ රාහු ‍කේතු සං‍‍යෝගයන් ගැනත් ‍මේ අපලය නැති කරන්නට කළ යුතු පිළියම් ගැනත් කරන විවරණය ආපසු එන ගමනේ දී වාහනයේ ටේප් රෙකෝඩරය තුළින් අහමින් අපි ‍කොළඹට රිය පදවා ‍ගෙන ආ‍වේ සිනා සාගරයක ගි‍ලෙමින්. ඒත් ‍මේ ව‍ගේ මිනිසුන් මුළු රටම මුලාවට ලක්කරමින් කරන ‍බොරුවත්, ඕනෑම පාදඩ‍‍යෙකු එක රැයකින් ජනප්‍රිය කරන් අ‍‍පේ අවිචාර මාධ්‍ය කලාවත් ගැන ඇතිවුණු පිළිකුලත් ඒ මුළු කාලය පුරාම අ‍පි ‍දෙන්නා‍ගේ හිත්වලින් ගිලිහිලා ගි‍යේ නැහැ. ‍බොරුකාර‍යෙකුට රැවටී විදෙස් ගතවූ දා සිටන්ම තමන්‍‍ගේ හිත පෙළූ ව්‍යාජය හා මායාව මගේ මිතුරිය වටහා ගත්තේ කැසට් පටය ශ්‍රවණය කිරීමෙන් පසුවයි. (අධ්‍යාපනයෙන් ඉහළම සමත්කම් දක්වපු ඇගේ පුතණුවන් සිය දෙමව්පියන්ගේ ද ආශිර්වාදය ඇතිව ලාංකික යුවතියක හා විවාහ වී මේ වනවිට ඉතා යහපත් පවුල් දිවියක් ගත කරන අතරම මගේ මිතුරිය හා ඇගේ සැමියා ද සතුටු සහගත නිදහස් පවුල් දිවියක් ගත කරන්නේය).

 

මේ කියන්නට යන්නේ තවත් එවැනිම වූ පෞද්ගලික සිදුවීමක්. මේ කතාවේ ද කතා නායකයා ස්ථිර පදිංචියට සිය පවුලද සමග විදෙස්ගත වන්නට අවස්ථාව ලැබූ මගේ සමීපතම මිතුරෙක්. තරුණ වයසේ පසුවූ නීතිඥයෙකු වුණත් ජ්‍යොතිෂය හා නැකැත් ගැන දැඩි විශ්වාසයක් තිබූ ඔහුටත් අවශ්‍ය වූ‍ණේ විදෙස්ගත වන්නට සඳහා සුදුසු නැකැතක් බලා ගන්නටයි. ඔහු ම‍ගෙන් ‍මේ ඉල්ලීම කරද්දී කලින් කිව්ව මිතුරියගේ කතාවේ අවසන් කොටස සිදු‍වෙලා නොතිබුණත් ඇය විශ්වාසය තැබුව අධ්‍යාත්මවේදියා බොරු කාරයෙකු බව තහවුරු ‍වෙලා තිබුණා. ඒත් ම‍ගේ මිතුරා එයින් දුර්මුඛ වූ‍ණේ නැහැ.

 

ඔයාලගේ පත්තරේට ලග්න පලාපල ලියන ප්‍රසිද්ධ අය ඉන්නවානේ. මට එහෙම කෙනක් ලැහැස්ති කරලා දෙන්නකෝ මට ඔහුගෙන් ගැලවීමක් ලැබුණේ නැහැ. රාහු කාලය, නැකැත් පසුපස්‍‍සේ නොයා ගුවන් ගමන යෙදී ඇති වේලාවට අනුව තමන්ගේ පහසුව බලලා නිවසින් පිටත්ව යන්නැයි ඔහුගෙන් ඉල්ලීමක් කළත් ඔහුගේ ඇවටිල්ල බලවත් වුණා. ‍මේ නිසා මං සේවය කළ පුවත්පතට පමණක් ‍නෙ‍වෙයි තරගකාරී තවත් ඉතාම ප්‍රසිද්ධ සිංහල පුවත්පතකට ලග්න පලාපල සහ ජ්‍යොතිෂ ලිපි ලියන ප්‍රසිද්ධ තැනැත්තෙකු මා ඔහුට සම්බන්ධ කර දුන්නා. මහලු වියට ළංවෙමින් හිටිය මේ කියන දෛවඥයා ඉහළ අලෙවියක් ඇති ජ්‍යොතිෂ පොත් සෑහෙන ගණනක් ප්‍රකාශයට පත් කර තිබූණු තැනැත්තෙකු පමණක් නෙමෙයි තමන්ගේ නමින් ජ්‍යොතිෂ කටයුතු කරන විදෙස් ශාකාවක් හෝ දෙකකුත් ඔහු සතුව තිබුණා. මිතුරා මගේ සමීපතමයෙකු වෙච්ච නිසා මේ ගමනට එක්වන්නට ඔහු කළ ඉල්ලීම ඉවතලන්නට මට හැකිවුණේ නැහැ. මේ කියන දෛවඥයා තමන්ගේ කාර්යාලය පවත්වා ගෙන ගියේ මරදානේ. නියමිත වේලාවට ඔහුගේ කාර්යාලයට ගොඩ වැදුණාට පස්සේ මගේ මිතුරා සිය හඳහන් පිටපත ඔහුට පිරිණැමුවා. අප ආ කාරණය මුලින්ම නොකියන්නට මා මගේ මිතුරා ගිවිස ගෙන හිටිය නිසා කේන්දර පිටපත පරීක්ෂා කරන්නට දෛවඥයාට ඇති තරම් කාලය දෙමින් අපි නිහඬව හිටියා.

 

මේ කේන්දරය අනුව පවුලේ අවුල් ඇතිවන එක වළක්වන්න බැහැ. මේ තත්ත්වය තව මාස කිහිපයක්ම තියේවි.ග්‍රහයන්ගේ නීචවීම් සහ උච්ච වීම ගැන පැහැදිලි කරමින් ඔහු කටහඬ අවදි කළේ එහෙමයි. දිගින් දිගටම සිදුවන ඔහුගේ කතාව අතරේ මිතුරාත් මාත් අන්දමන්ද වුණේ ඉතාම සාර්ථක පවුල් දිවියක් ගත කරන ඔහුට එවැනි ගැටලුවක් කිසිදා කිසිවිටෙක මතුවෙලා තිබුණේ නැති හින්දයි.

 

පවුල් අවුල් කරන ග්‍රහයන් ගැන හරබර විස්තරයක් ඔහු අපට කිව්වේ කේන්දරය දිහා බලාගෙන ද නැතිනම් අපි දෙන්නාගේම තරුණ වයස දිහා බලලා  කේන්දරය බලන්න එන්නට ඇතැයි ඔහු අනුමාන කළ හේතුව ගැන හිතලද කියන එක මට හිතාගන්න බැහැ.  කොහොම වුණත් ඔහුගේ මේ විස්තරය මට මහත් සේ විනෝදයක් ගෙන දුන්නු නිසා මිතුරාට දරු ඵල නැතිදැයි මං ඇහුවේ ඔහු සුරතල් දියණියන් දෙදෙනෙකුගේම ආදරණීය පියෙකු වුණු නිසයි. මේ ග්‍රහ පිහිටීම අනුව නම් ඒකට තව කාලයක් බලාගෙන ඉන්න වෙනවා , කිව්ව ඔහු ඒ වෙනුවෙන් කළ යුතු ග්‍රහ පූජාවක් ගැන ද සඳහන් කළා මතකයි. මේ සිදුවීම් දාමය නුරුස්සන සිතින් බලාගෙන හිටපු මගේ මිතුරා, මං රට යන්නයි ඉන්නේ. මට ඒකට අවස්ථාවක් තියෙනවා ද? කියා ඇහුවේ දෛවඥයාගේ ග්‍රහ අපල පූජාවට බාධා කරමින්. ආපහු සැරයක් කේන්දරයට එබිලා බැලුව ඔහු  කීවේ එවැනි බලාපොරොත්තු ඇතිනම් අත හැර ගන්නා ලෙසයි. ග්‍රහ පිහිටීම් අනුව විදෙස් ගතවීමේ ඉඩකඩක් නැතැයි කිව්ව ඔහු අවුරුද්දකුත් මාස කිහිපයක කාලයක් ඇතුළත දී ග්‍රහ පිහිටීම් යළිත් හොඳ මට්ටමකට ළඟා වන නිසා පවුල් අවුල් කෙරෙහි සිත කරදර කරගෙන විදෙස් ගත වීමට උත්සාහ ගැනීමේ තේරුමක් නැති බවත් අවවාද අනුශාසනා දුන්නා. ඔහුගේ ගාස්තුව ගෙවා දමලා රථ වාහන ඝෝෂාව පිරිණු මරදාන මංසන්ධියට පිවිසිලා වාහනය නතර කර තිබුණු ස්ථානයට යනතෙක්ම අපට කතා කරන්නට ඕනෑ තරම් දේ ඉතිරි වෙලා තිබුණා. කේන්දර නැකැත් ගැන සිත් කරදර කර නොගෙන මේ සුබ ගමන පිටත්වන ලෙස සමුගන්නා මොහොතේ මං ඔහුට යළිත් වරක් සිහිපත් කර දුන්නා. (ඒත් ඔහු විදෙස් ගතවන මොහොතේ ඔහුට සුබ පතන්නට ඔහුගේ නිවසට ගිය මා දුටුවේ නිවසින් පිටත්ව යන්නට සුදුසු නැකැතක් පිළියෙළ වී තිබූණු ආකාරයයි).

 

මීට වෙනස් ආකාරයක තවත් එක් කතාවක් මේ වෙලාවෙදි මට මතක් වෙනවා. මේ කියන්නට යන කතාවේ කතා නායකයා මා සමග පුවත්පතේ සේවය කළ ‍කලා කටයුතුවලට සම්බන්ධ ප්‍රසිද්ධ චරිතයක්. මිත්‍යාවන් පසුපස හඹා යන පුද්ගලයෙකු නොවුණත් තමන් මුහුණ දුන් කිසියම් පුද්ගලික ගැටලු ගණනාවක් නිසා මේ ආකාරයේ වූ අධිභෞතිකමය ස්ථානයක් වෙත යන්නට ඔහු මට කතා කළා. පිළියන්දල කැස්බෑව ප්‍රදේශයේ පිහිටි මේ ස්ථානය මේ විදියේ කටයුතුවලට එන පිරිස අතර කොයි තරම් ජනප්‍රිය වෙලා තිබුණා ද කියනවා නම් පාන්දර හතරට ගිහින් අංකයක් ගන්නට අප දෙදෙනාට සිද්ධ වුණා. අංකය ගත්තාට පස්සේ ගේට්ටු විවෘත වෙන්නේ උදේ හයට. පාන්දර හතරට අංකය අරන් උදේ හයට ගේට්ටුවෙන් ඇතුළට ඇවිත් තවත් හෝරාවක් දෙකක් පෝලිමේ ඉදලා අන්තිමේ දී අපේ අවස්ථාව ලැබුණා. එතැන හිටියේ මැදි වයස පසුකරපු කාන්තාවක්. ඇය මගේ මිතුරාට මුලින්ම කිවුවේ මලක නමක් හිතාගන්න කියලා. ඊට‍ පස්සේ පක්ෂියෙකුගේ නමක් හිතාගන්න කිවුවා. තවත් දෙයක් ඇහුවා වගේ මතකයි. ඒත් ඒ මොකක්ද කියලා දැන් හරියටම මතක නැහැ. මේ ජවනිකාවෙන් පස්සේ මේ කාන්තාව මගේ මිතුරාට මුලින්ම කිවුවේ, තමුන් වැඩ කරන්නේ රට පුරාම යමක් බෙදා හරින තැනක නේද?   කියලා. ඇත්තනේ. අපි දෙන්නම වැඩ කරන්නේ පත්තරේනේ. ඊට පස්සේ  මේ කාන්තාව මගේ මිතුරාගේ නිවසේ විස්තර කියන්න පටන් ගත්තා, හරියටම බලා හිටියා වගේ. ගෙදර දොරක සරණේරුවේ තිබුණු බුරුල් වීමක්, කාමරයේ ජනේලයෙන් එපිට පෙනෙන සුවිශේෂී ගහක්, ගෙදර මැද තියෙන මැදු මිදුල ගැන පවා ඇය හරියටම කිවුවා. මිතුරාගේ නිවස හුරු පුරුදු මට ඇය කී සෑම දෙයක්ම ඇත්ත බව පෙනුනා. මිතුරාගේ වර්තමාන ජීවිතය හා බැඳුණු සිදුවීම් ගැන බොහෝ කරුණු කාරණා ‍විස්තර කළ ඇය (ඇත්තටම කියනවා නම් ඒ කී දේවල් සියල්ල ඇත්ත) ඉන්පසුව අනාගතය ගැන කියන්නට පටන් ගත්තා. අනාගතය ගැන බොහොම ප්‍රිය උපදවන කරුණු වගේම තරමක බිය ජනක දේවලුත් ඇය කියා පාන්නට පටන් ගත්තා. ඒ හැම දෙයක්ම කිවුවේ දින වකවානු එක්ක. අනාගතයේ සිදුවන්නට නියමිත බියජනක දේවල් වලින් මිදෙන්නට ඇයට කළ හැකි දේවල් ගැනත් දිග ලැයිස්තුවක් ඇය ම‍ගේ මිතුරාට කිවුවා. ( ඒ දේවල් මගේ මිතුරා කළා ද කියන්නට මං දන්නේ නැහැ) ඇය කී අනාගත දින වකවානු සියල්ලම මේ වනවිට අතීතයට ගිහින් ඉවරයි. ඒත්  ඇය කී එකම එක අනාගත වාක්‍ය්‍යක්වත් නිවැරදි වුණේ නැහැ. ඇත්තටම කියනවා නම් ඒ කිවුව දේවල්වලට හාත්පසින්ම වෙනස් දේවල් තමයි ඔහුට සිද්ධ වුණේ.

 

බෙල්ලන ඥානවිමල මහා නායක හාමුදුරුවො මුණගැහුණු වෙලාවක මේ කාරණාව ගැන උන්වහන්සේගෙන් අහන්නට මං අමතක කළේ නැහැ. ලංකාවේ විතරක් නෙමෙයි විදේශවල පවා නොපෙනෙන නොදකින බලවේග ගැන බොහොමයක් පර්යේෂණ කරලා ඒ වගේම ඒ සම්බන්ධ පොත්පත් බිහිකරලා තිබුණු, භාෂා කිහිපයක් සහ විවිධ විෂයන් ගැන අතිශය උසස් දැනුම් සම්භාරයකින් සමන්විත වුණු උන්වහන්සේ මේ විදියේ කරුණු කාරණා ගැන සිත් ඇදගන්නා සුළු කතා කිහිපයක්ම මට කිවුවා. එංගලන්තයේ සිටියදී උන්වහන්සේ පෞද්ගලිකවම මුහුණ දුන් අත්දැකීමක් ගැනත් විස්තර කළා. (ඒත් ඒ හැම දෙයක්ම ලියන්න ගියොත් මේ ලිපිය නිම කරන්නට ලැබෙන්නේ නැහැ) කොළඹ නගරයේ පමණක් ඔය විදියේ ස්ථාන තිස් ගණනක් උන්වහන්සේගේ පරීක්ෂණයට ලක්වුණු බව පෙන්වා දුන්නු මහ නායක හාමුදුරුවෝ මට සඳහන් කළේ මේ හැම ස්ථානයකම ඔය විදියේ අනාවැකි කියන චරිත හැම එකක්ම කිසියම් විදියක මානසික බෙලහීනතාවක එහෙමත් නැතිනම් ඉතා පහසුවෙන් මනස චංචල වන ස්වභාවයේ පිරිසක්  බවයි. මේ නිසා මළ ගිය ප්‍රාණකාරයන් වැනි ඇහැට නොපෙනෙන බලවේගවල ඉතා පහසු ගොදුරක් බවට පත්වන මේ අයට වර්තමානය හා අතීතය ගැන ඔය විදියේ කරුණු කාරණා හෙළි කරන්නට පුළුවන් වුණත් අනාගතය ගැන කිසිසේත්ම නිවැරදි අනාවැකි කියන්නට නොහැකි බව උන්වහන්සේ අවධාරණය කළා. ඔවුන්ගේ අනාගත අනාවැකිත්, සාමාන්‍ය සිහිබුද්ධිය ඇති පුද්ගලයෙකු නිකමට කරන අනාවැකියකුත් අතර ඇත්තේ ලොව කවර තැනකත් පවතින සියයට පනහක සම්භාවිතාවක් පමණක් බවත් උන්වහන්සේ පෙන්වා දුන්නා. ඒ වගේම අතීතයේ සිදුවූ, තමන් විතරක් දන්නා අතිශය පෞද්ගලික වූ කරුණු කාරණා කියන්නටත් මේ වගේ අයට හැකියාවක් නැති බව පෙන්වලා දුන්නු මහ නායක හාමුදුරුවෝ තමන් වහන්සේ දන්නා එවැනි පෞද්ගලික සිදුවීම් කිහිපයක්ම සදහන් කළා.

 

මේ විදියේ කතා කියන්නට ගියොත් කෙළවරක් නැහැ. ඒත් අවසාන වශයෙන් පෞද්ගලිකව මං මුහුණ දුන්නු තවත් එක් කතාවක් විතරක් කියන්නම්. මේ සිදුවීම සිදුවුණේ 2009 අවුරුද්දේදි. ම‍ගේ තාත්තා හදිසියේ අසනීප වෙලා රෝහල්ගත කරලා තිබුණු ජාතික රෝහලේ 44 වැනි වාට්ටුවේ දී තමයි මේ කියන්නට යන දේ සිද්ධ වුණේ.  තාත්තා බලන්නටම ලංකාවට ආපු මං ඒ දවස් කිහිපය ගත කළේ තාත්තා එක්ක ජාතික රෝහලේ. මේ වාට්ටුවේම තරමක් ඇතින් හිටිය එක්තරා තැනැත්තෙක් දෙවැනි දවසේ උදේ මට තමන් ළගට එන්න කියලා අතින් සංඥා කළා.  අවුරදු හැටක් හැත්තෑවක් කියලා කියන්නට පුළුවන් වයසක හිටිය ඒ වගේම බොහොම පිරිසිදුව හිටපු මේ තැනැත්තාත් වාට්ටුවේ ‍නේවාසිකව ප්‍රතිකාර ලබන රෝගියෙක්. ඔහු සමීපයට ගිය මට මං ගැන හැම දෙයක්ම වගේ කියන්නට පටන් ගත්තා. කොටින්ම කියතොත් මව්බිමෙන් එහා කෙළවරේ මං පදිංචිවෙලා ඉන්න රටේ මගේ ගේ දොර වත්ත පිටිය ගැන පවා නිවැරදි තොරතුරු ඔහු කිව්වා විතරක් නෙමෙයි ලංකාවට ආවට පස්සේ මං මුහුණ දුන්නු විශේෂ සිදුවීම් දෙක තුනක් ගැනත් විස්තර බලාගෙන හිටියා වගේ කිවුවා. මේ දේවල් කියන්නේ කොහොමදැයි ඇසූ විට ඔහු මට කිව්වේ තත් කාලයෙන් කියලයි. විදෙස්ගත තැනැත්තෙකු දෙන දුරකථන ඇමතුමක කටහඩින් පවා තමන්ට අනාවැකි කියන්නට පුළුවන් බවයි ඔහු කිව්වේ. තාත්තාව සුවපත් කරන්නට නම් මස් මාංස සම්බන්ධ කරමින් පිළියෙල කළ ආහාරයක් ඔහු නම් කරන ආකාරයේ තැනක තිබිය යුතුය යන්නත් ඔහුගේ විස්ත‍රයට ඇතුළත් වුණා. මේ විදියේ ප්‍රතිකර්මයක් තමන්ටම අත්හදා බලා රෝහල් වාට්ටුවෙන් පිටවී නොයන්නේ ඇයි දැයි මං ඔහුගෙන් බොහොම මිත්‍රශීලීව ඇහුවා. මට ලැබුණු පිළිතුර නම් තමන්ගේ ශාස්ත්‍රයෙන් සේවය සලසන්නට පුළුවන් අනුන්ට පමණක් බවත්, එයින් තමන්ටම ප්‍රතිඵල අත්පත් කර ගන්නට අසීරු බවත්.  ජීවිත කාලයම මස් මාංස නොකෑ මගේ පියා වෙනුවෙන් එවැනි ආහාරයක් පිළියෙළ කරන්නට මට උවමනා නොවූ නිසාත්, ආරම්භයේ දීම මේ උගුලෙන් ගැලවෙන්නට ඕනේය කියලා මට හිතුණු හින්දත් රෝහලේ ගත කරපු ඉතිරි දින කිහිපය තුළ දී මං ඔහුව මග ඇරියා. ඔහු කී මස් මාංස ව්‍යංජනය ඔහු කී ආකාරයේ තැනත නොතිබ්බත්, දින දෙක තුනකින් තාත්තාට ගෙදර යන්නටත් පුළුවන් වුණා. (ඒත් ඔහු මේ කිසිම දේකට මගෙන් මුදලක් ඉල්ලුවේ නැති බවත්, එවැනි යමක් බලා‍පොරොත්තු වන බවක් පෙනුණේ නැති බවත් කියන්නට ඕනේ)‍.

 

මේ විදියේ බොහොම රසවත් පෞද්ගලික අත්දැකීම් ‍තවත් බොහොමයක් තිබුණත් ඒ හැම එකක්ම එකින් එක විස්තර කරන්නට ගියොත් මේ කතාව නතර කරන්නට ලැබෙන්නේ නැහැ.  ලංකාව කියන්නේ මේ විදියේ දේවල්වලට තෝතැන්නක්නේ. ඒ නිසා මේ විදියේ කතා බොහොමයක් ලංකාවේ අපි හැමෝම පෞද්ගලිකව අත්විඳලා තියෙනවාට කිසිම සැකයක් නැහැ.

 

ඒත් මේ අතීත මතකයන් යළිත් මගේ සිතිවිලි අතර සැරිසරන්නට වූයේ නාසා ආයතනයේ සේවය කරන මහාචාර්ය සරත් ගුණපාලයන් අලුතින්ම සොයා ගත් ග්‍රහලෝක හතක් පිළිබඳව කරන දේශනයක් මෑතක දී යූ ටියුබ් මගින් දුටු අවස්ථාවේ දීයි. මේ ග්‍රහ‍ලෝක අතර ද්‍රව ජලය ඇති බව තහවුරු වී ඇති බැවින් මෙම ග්‍රහලෝක අතර ජීවින් සිටීදැයි සොයා බැලීම නාසා ආයතනයේ ඊළග ප්‍රමුඛ කාර්යය වී ඇතැයි ද මේ වීඩියෝවෙන් ඔහු විස්තර කරනවා. සෙසු ග්‍රහලෝක ජයගන්නට මුළු මහත් ලෝකයක් සිය දැනුම මුවහත් කරද්දී ලංකාව නම් වූ දුපතේ අපි ඒ ග්‍රහලෝකවලින් එන අපල අකාමකා යන්නට කපුටන්ට බත් තලි තියනවා.  හන්දියක් හන්දියක් ගානේ පෙරේත තටු තියනවා. ලංකාවේ ජනාධිපති මිය යන දවස පමණක් නෙමෙයි කියුබාවේ පිදෙල් කැස්ත්‍රෝ මිය යන්නට නියම වී තිබූ දවස පවා ග්‍රහලෝක හරහා සොයන්නට උත්සාහ ගන්නවා. රටේ සෑම රූපවාහිනී නාලිකාවක්ම, ගුවන් විදුලියක්ම දවස අරඹන්නේ පෘථි‍වියෙන් සැතපුම් බිලියන ගණනින් ඈතින් පිහිටි ග්‍රහලෝක මගින් ගමේ ගොඩේ සියාතු‍ලාගේ හරමානිස්ලාගේ ජීවිතය හසුරුවන ආකාරය ගැන අනාවැකි කියමින්. ලෝකයේ කවර රටක වුණත් දරුවන් විභාග සමත් වන්නට උත්සාහ කරන්නේ තමන් උගත් දෑ යළි යළිත් මෙනෙහි කරමින් සිත්හි ධාරණය කර ගැනීමට උත්සාහ දරමින්. ඒත් ලංකාවේ දෙමව්පියන් වන අපි ඒ වෙනුවෙන් වාලම්පුරි නමස්කාර කරන්නෙමු. ගණ දෙවිඳුන්ට කිරි කළ නාවන්නෙමු. බෝධිය වටා කොඩි වැල් බඳින්නෙමු.

 

දෑස් හොඳ හැටි පෙනෙන මිනිසුන් දෑස් අඳ ජ්‍යොතිෂකරුවන්ගෙන් තමන්ගේ අනාගත ගමන් මග ගැන විමසති. නැකැත් හඳහන් බලමින් පාර්ලිමේන්තුව විසුරුවති. මැතිවරණ පවත්වති. බුද්ධි සම්පන්න ජාතියක් සිටින ලෝකයේ ඕනෑම රටක තම රටේ පාලකයන් තෝරා පත්කරන ජනාධිපතිවරණ සටනක දී සංවාද සාකච්ඡා මෙහෙය වෙන්නේ අපේක්ෂකයන්ගේ ප්‍රතිපත්ති සහ රටේ අනාගතය කෙසේ සකස් විය යුතුද යන්න ගැනයි. ඒත් අපේ රටේ ඒ සංවාදවලට එන්නේ කේන්දරකරුවන්. සාකච්ඡා කෙරෙන්නේ අපේක්ෂකයන්ගේ ප්‍රතිපත්ති මත රටේ දියුණුවට මග පෑදෙන්නේ කෙසේ ද යන්න ගැන නෙමෙයි, ඇහැට නොපෙනෙන ග්‍රහලෝකයක වැඩිම බලය ඇත්තේ කවර අපේක්ෂකයාට ද යන්න ගැනයි. අපේ ඡන්දදායකයන්ගෙන් සාතිශය බහුතරය තවමත් කේන්දරකරුවන්ගේ අනාවැකි මත තම අපේක්ෂකයාට වාසි ද අවාසි ද යන්න ගැන විශ්වාසය තබනවා. නැකැත නිසා සිය දිව්රුම් දීම පවා පමා කළ බණ්ඩාරනායක අගමැතිදුන් සිය ධුර කාලය නිමා වන්නටත් පෙර අවාසනාවන්ත ලෙස ඝාතනයට ලක් වූයේය.  දෛවඥයන් රැසකගේ උපදෙස් මත දිව්රුම් දී වැඩ භාරගත් ප්‍රේමදාස ජනපතිඳුන් අවාසනාවන්ත ලෙස මහමගදී ඝාතනයට ලක්වූයේ  සිය ධුර කාලය නිමා වන්නටත් මත්තෙන්. නැකැත් බලැ වැඩ ඇරඹූ චන්ද්‍රිකා ජනපතිනියට සිය ධුර කාලයේ දීම සිය ඇසක් අහිමි වුණා. රාජකීය දෛවඥයාගේ උපදෙස් පිට තමන්ට සුදුසුම නැකැත සොයා සිය ධුර කාලය නිමා වන්නත් පෙර ජනපතිවරණයකට ගිය රාජපක්ෂ ජනපතිට සිදු වූයේ ජනපති මැදුර අතහැර කාල්ටන්හි සිය සුපුරුදු නිවහන වෙත පසුබසින්නටය.

 

තමන්ගේ අනාගත ජීවිතයම බෙදා හදා ගන්නට සුදුසු සහකාරිය හෝ සහකාරිය සොයන්නට භාර දෙන්නේත් නොපෙනෙන ග්‍රහලෝකයකට. උගත්කම, ගුණයහපත්කම, රැකියාව පමණක් නෙමෙයි අදහස් පවා එකිනක අපූරුවට ගැළපුණත් විවාහය තීරණය වන්නේ කේන්දරකරුවාට ඕනෑ හැටියකටයි. කොටින්ම කියතොත් මේ දූපත ඇතුළේ උපතේ සිට මරණය දක්වා සියලු කටයුතු සිදුවන්නේ පෘථිවිවාසීන් වන අපට පියවි ඇසින් දකින්නටවත් නොහැකි ග්‍රහලෝකයන්ගේ බලපෑම් ගැන විශ්වාසය තබා ගෙනයි.

 

ශිෂ්ට සම්පන්න ජාතීන් වෙසෙන ලෝකයේ ඕනෑම රටක රටේ ගමන් මග තීරණය කරන බලවේගය වන්නේ විධායකය, ‍ව්‍යවස්ථාදයකය, අධිකරණය, මහජනතාව සහ ජනමාධ්‍ය යන පස්වැදෑරුම් සාධකයි. ඒත් අපේ මේ දූපතේ ඒ ස්ථාන හිමි වී ඇත්තේ කේන්දරය, නැකැත්, රාහු කාලය , ග්‍රහලෝක සහ කේන්දරකරුවන් යන පස් වැදෑරුම් සාධකවලටයි. (රට කරවිය යුතු විධායකය පවා වශී බෝල අතගාමින් සිටින්නේ නම් තවත් කවර කතා ද?)

 

ලංකාවේ අපි බොහොම දෙනෙක් උදෑසන පත්තරය අතට අරන් මුලින්ම කියවන්නේ ලග්න පලාපල. ඒත් මේ පලාපල පහුගිය මාසයෙන්, එහෙමත් නැතිනම් පහුගිය සතියෙන් අරන් නැවත නැවත පළ කරන ඒවා බව හුඟ දෙනෙක් දන්නේ නැහැ.  අවුරුද්දක් ගෙවිලා තවත් අවුරුද්දක් උදාවෙද්දී පත්තරවල පිටු ගණන් පළවෙන නව වසරේ ලග්න පලාපල එකකට එකක් හාත්පසින්ම වෙනස් කියලා දැක දැකත් ග්‍රහයා අනුව අනාගතය ගැන හිතන්නට අපි තුළ තියෙන ජන්ම ගතිය තවමත් නතර වෙලා නැහැ.

 

ජ්‍යොතිෂය කියන්නේ අවුරුදු දහස් ගණනක අතීතයකට හිමිකම් කියන ශාස්ත්‍රයක්. ඒ නිසා එවැනි ශාස්ත්‍රයකට ගරහන්නට සදාචාරමය අයිතියක් කාටවත් නැහැ. ඒත් කවර ශාස්ත්‍රයක් ගැන වුණත් දුවන්නන් පස්සේ දිවීම ජාතියක් විදියට අපේ දීන කම පෙන්වන්නක්. මේ විදියේම කරුණක් මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ ශූරීන් තමන්ගේ කෘතියක සදහන් කරලා තිබුණා මතකයි. ඔහු කියන්නේ ශීත දේශගුණයක දිවි ගෙවන ‍එංගලන්ත වැසියා ටයි කෝට් ඇඳුමින් සැරසීම මගින්  ඳුම තමන්ගේ වහලෙකු බවට පත්කරගත්තත්, කොළඹ ගිනි කාස්ටක අව්වේ කබාය හා ටයි පටියෙන් ගෙල සිරකර‍ගෙන දහදියෙන් නැහැවී උජාරුවෙන් ඇවිද යන ලාංකිකයා ඇඳුමේ වහලෙකු බවට පත්වී තමන්ගේ දීන බව පෙන්නුම් කරන බවයි. රාහු කාලය මග හැර නිවසින් එ‍ළියට අඩිය තියන්නට, නැකැත් තරු බලා ජීවිතය සැලසුම් කරගන්නට, සුබ වෙලාව බලා වැඩ අරඹන්නට හැදීමෙන් අපිත් පෙන්නුම් කරන්නේ ඒ දීන බවම තමයි.

 

දරුවෙකු උපදින අවස්ථාවේ නැගෙනහිර අහසේ උදාවෙන රාශිය ලග්නය විදියටත්, ඒ ‍මොහොතේ අහසේ ග්‍රහ තාරකා පිහිටන ආකාරය කේන්දරය විදියට දෛවඥයන් සැලකුවත් පියවි ඇසට නොපෙනෙන දශ ලක්ෂ සංඛ්‍යාත වූ තරු රාශීන්ගෙන් මේ විශ්වයේ කිසිම අඩුවක් නැහැ. අනන්ත අප්‍රමාණ තාරකාවන්ගෙන් පිරුණු මේ විශ්වයේ නැගෙනහිරින් පායා එන තාරකා සිය දහස් ගණනක් අතරින් දෛවඥයන් නම් කරන විතරක් ඔබේත් මගේත් ජීවිතය හසුරුවන්නේ යැයි සිතීම ඇත්තටම අරුමයක්. සෞර ග්‍රහ මණ්ඩලයෙන් ඉවතට විසිවෙච්ච ප්ලූටෝ වගේ ග්‍රහයන් වගේම අලුතින්ම සොයා ගත් ග්‍රහලෝක බොහොමයක් නූතන තාරකා විද්‍යාවට ඇතුළත් වෙලා තියෙනවා. පෘථිවි තලයට එක්වන හිරුගේ ප්‍රබල කිරණ තිබිය දී විශ්වයේ කෙළවරක පිහිටි නොපෙනෙන තාරකාවක දුබල ආලෝකය අපේ ජීවිත හසුරුවන බව සිතීමත්, අපේ කාර්යයක සාර්ථකත්වය තීරණය කරන්නට හුනෙකුගේ හැඩීමකට හැකියැයි සිතීමත් අතර වෙනසක් දකින්නට ඔබට පුළුවන්ද? අපේ ජීවිත හසුරුවන්නට පුළුවන් අප දන්නා කියන ග්‍රහයන්ට පමණක්ම ද? ඒ බලපෑම කරන්නට අප නොදන්නා දශ ලක්ෂ සංඛ්‍යාත සෙසු ග්‍රහලෝකවලට හැකියාවක් නැතැයි සිතන්නට යොදා ගන්නේ කුමන නිර්ණායකයක් ද?

tumblr_inline_odrs1gbbuy1tzhl5u_1280

 

ලග්න දොළහට අයත් රාශි පවා නිර්මාණය කරගෙන ඇත්තේ මනසින් පමණක් එකිනෙක යා කර හැඩතල මවා ගැනීමෙන් මිසක් මීන රාශියට හිමි මාළුවා හෝ සිංහ ලග්නයට හිමි සිංහයා හෝ වෙනත් කිසිම හැඩතලයක් සැබැවින්ම අහසේ දැකින්නට බැහැ. මේ හැඩතල මනසින් මවා ගන්නට පවා ඇසට පෙනෙන නොපෙනෙන බොහෝ තාරකා අමතක කර දැමන්නට ඕනේ. අපට බලපෑමක් කරන්නේ අප සිතින් මවා ගත් මේ තාරකා පමණක්ම ද? අමතක කර දමන තාරකාවලින් බලපෑමක් නැතැයි සිතන්නේ කවර නම් වූ තර්කයක් මත ද? රාහු හා කේතු යනු අදෘශ්‍යමාන ග්‍රහයන් දෙදෙනෙකු බව දෛවඥයෝ කියති. අදෘශ්‍යමාන නම් එයින් අලෝකයක් විහිදුවන්නට ද හැකියාවක් නැත. අලෝකයක් පවා නැති අඳුරු ග්‍රහලෝකයකට බියෙන් බෝධි පූජා තබන්නට බුදුන් වහන්සේ දේශනා කර ඇත්තේ කවර නම් වූ අවස්ථාවක ද? බෝධි පූජා තබා අපල දුරු කිරීම ගැන තොරතුර සඳහන් වන්නේ ත්‍රිපිටකයේ කවර නම් වූ  තැනක ද? ග්‍රහයන් නොවන ආකාශ වස්තූන් කොපමණ සංඛ්‍යාවක් මේ අපරිමාණ විශ්වයේ සැරිසරන්නේ ද? මේ ආකාශ වස්තූන්වල බලපෑමක් නැතැයි සිතන්නේ කවර නම් වූ කරුණක් නිසා ද?

 

සමස්ත සෞරග්‍රහ මණ්ඩලයෙන්ම ඝනත්වයෙන් අඩු දියාරුම ග්‍රහයා ලෙස සැළකෙන සියයට 94 ක්ම හයිඩ්‍රජන්වලින් නිමැවුණු පෘථිවියෙන් සැතපුම් දශ ලක්ෂ 746 ක් ඈතින් පිහිටි සෙනසුරු ග්‍රහයාට ග්‍රහ පූජා තැබීමෙන් ඔබේ දරුවාගේ එහෙමත් නැතිනම් ඔබේ අපලය දුරු කරන්නට හැකි යැයි සිතන්නට ඔබට හැකි නම් හදේ හාවාට පුද පූජා තැබීමෙන් ලොතරැයි වාසනා පවා ලැබිය හැකි විය යුතුමයි.

 

පෟථිවිය පමණක් නොව ග්‍රහලෝකවල පවා ගමන් මග වැටී ඇත්තේ ඉලිප්සාකාර මාර්ගයක බව අද දවසේ පහ වසරේ ශිෂ්‍යත්වයට සූදානම් වන දරුවෙකු පවා දන්නා කරුණක්. ඒත් ජ්‍යොතිෂයේ දී සියලු ග්‍රහයන් වෘත්තාකාර මාර්ගයක ගමන් කරන බව උපකල්පනය කරලයි සියලු ගණන් මිනුම් කරන්නේ. ඉලිප්සාකාර මගක යන ග්‍රහයකු වෘත්තාකාර මගක යන්නේ යැයි සිතා කරන ගණන් මිනුම් නිවැරදි යැයි සිතන්නට සාධක කර ගන්නේ පෙරදිග හෝ අපරදිග කවර නම් වූ පිළිගත් ගණිත ශාස්ත්‍රයක් ද? ඒ වගේම දෛවඥයන් තමන්ගේ නැකැත් හදන්නට යොදා ගන්නේ සාමාන්‍ය ඔරලෝසුවල භාවිත වන සම්මත වෙලාව මිසක් තාරකා විද්‍යාව නම් නූතන දියුණු විද්‍යාවේ දී යොදා ගන්නා නිවැරදි වෙලාව නෙමෙයි. මේ නිසා ලංකාව වැනි රටක එකිනෙකට ඈතින් පිහිටන නගර දෙකක සැබෑ නිවැරදි වෙලාව මිනිත්තු කිහිපයක අඩු වැඩියක් තිබුණත් සම්මත වෙලාවට අනුව සකස් කරන කිසිදු නැකැතක හෝ කිසිදු කේන්දරයකට මේ වෙනස සලකලා බලන්නේ නැහැ.

 

මිනිසා රෝදය සොයා ගත් කාලයේ දී, එහෙමත් නැතිනම් මේ මිහිතලය පැතැලි යැයි සිතාගෙන සිටි කාලයේ දී සෙනසුරු පමණක් නෙමෙයි ඉර හඳ තාරකා මේ හැම දෙයක්ම අපේ ජීවිත මෙහෙයවන අදෘශ්‍යමාන බලවේගයන් ලෙස ක්‍රියාත්මකවේ යැයි සිතාගෙන හිටියාට කිසිම වරදක් නැහැ. ඒත් අද අපි ජීවත් වෙන්නේ ග්‍රහලෝක තරණය කරන යුගයක. අලුත් අලුත් ග්‍රහලෝක සොයා ගන්නා යුගයක. සෙනසුරු ග්‍රහයා වටා කැරකෙන චන්ද්‍රයන් 63 කටවත් වඩා ඇතැයි සොයා ගත් යුගයක. විදුලි කොටන්නේ, වැසි වසින්නේ දෙවියන් වහන්සේගේ බලපෑමකින් තොරව බව හොඳාකාරවම දන්නා යුගයක. අත්ලට ගත් ජංගම දුරකථනයෙන් අන්තර්ජාලය හරහා මුළු ලොවෙහිම සැරි සරන මිනිසුන්, ස්වයංක්‍රීය රථ වාහන පදවන මිනිසුන්, දුරස්ථ පාලක මගින් නවීන අංගෝපාංග හසුරුවන මිනිසුන්, නවීන තාක්ෂණයේ බලමහිමය හැම මොහොතකම අත් විඳින මිනිසුන් නොපෙනෙන ග්‍රහලෝකයකින් කෙරෙන අපල දුරු කරගන්නට ග්‍රහලෝකයට පුද පූජා පවත්වන්නේ නම්, බෙල්ලේ සුර පැළඳ ගන්නේ නම්, රාහු කාලය බලා සිය කාර්යයන් අතපසු කර ගන්නේ නම්, වශී ගුරුකම් සොයා දිව යන්නේ නම් ඔවුන් අයත් වන්නේ මිනිසා මුලින්ම නැගිටින්නට ඉගෙන ගත් හෝමෝ ඉරෙක්ටස්ගේ යුගයටත් ඈත අතීතයටයි.

 

සිංහල අවුරුද්ද වැනි සංස්කෘතික මංගල්‍යයක දී මුළු රටම එකම මොහොතක ආහාර අනුභව කිරීම, ගනුදෙනු කිරීම හෝ වෙනත් කිසියම් චාරිත්‍රයක් කිරීමේ සංස්කෘතික වටිනාකමක් තියෙනවා. රටක හෝ ජාතියක හෝ සංස්කෘතික අනන්‍යතාව රැකගැනීමෙහි අපූර්වත්වයක් මෙන්ම ජාතික වැදගත්කමකුත් තියෙනවා.  ඒ ගැන කිසිම විවාදයක් නැහැ. ඒත් එදිනෙදා ජීවිතයේ සෑම සියලු දේටම රාහු කාලය බලන්නත්, කේන්දර බලන්නත් පුරුදූ වූවෙකුගේ පෞරුෂත්වයේ  ගැටළුවක් ඇති බව නම් නොකියාම බැහැ.  එදිනෙදා ජීවිතයේ කාටත් උරුම වන අභියෝගයන්ගෙන් පලා ගිහින් ඒ සියල්ලම ග්‍රහලෝකයක හෝ දෙවියන් වහන්සේගේ හෝ වෙනත් කවර හෝ නොපෙනෙන නොදකින බලවේගයක  බලපෑම මත සිදුවන්නේ යැයි සිතන්නට හැකියාව ඇත්තේ සිය ජීවිතයට මුහුණ දෙන්නට ආත්ම විශ්වාසයක් හෝ ආත්ම ශක්තියක් නැති මිනිසුන්ට පමණමයි. ආත්ම විශ්වාසය සිඳ බිඳ ගත් මිනිසුන්ට නැගී සිටින්නට ග්‍රහලෝකය හෝ එවන් කිසියම් අධිභෞතික බලවේගයක  හෝ ආධාරයක් අනිවාර්යයෙන්ම උවමනා වෙනවා. හරියටම කියනවා නම් අරටුවක් නැති එඬරු වැළකට ශක්තිමත් ආධාරකයක පිහිට නැතුවාම බැහැ වගේ. ශක්තිමත් කශේරුකාවක් සහිත ඔබ අරටු සිඳ බිඳ ගත් එඬරු වැළක් වන්නේ ඇයි?

 

තාරකා මගින් මිනිසාගේ ඉරණම විසඳීම කෙසේ වෙතත් තාරකාවල ඉරණම මිනිසා විසින් විසඳනු ඇතැයි ආතර් සී ක්ලාක් කීවේ දශක ගණනාවකට පෙරයි. ඔහුගේ අනාවැකිය සැබෑ වන්නට පටන් ගත්තේ ඔහු ජීවතුන් අතර සිටි කාලයේ දීමයි.

 

නීල් ආම්ස්ට්‍රෝන් සඳ මත පා තබන්නට සුභ වේලාවක් නොබැලුවාට කිසිදු ග්‍රහ අපලයකින් තොරව යළි පෘථිවිය වෙත පා තබන්නට ඔහුට හැකි වුණා. කේන්දර නොබලා ගුවන් ගත වුණු යූරි ගගාරින් අභ්‍යවකාශයට ගිය පළමු මිනිසා බවට පත් වුණා. රාහු කාලය මග හරින්නට නැකැත් නොබලා ගැලපගොස් දූපත බලා යාත්‍රා කළ චාල්ස් ඩාර්වින් පරිණාමවාදය ලොවට හෙළි කළා. ආකිමිඩිස් සිය නමින් වූ එම සිද්ධාන්තය ලොවට බිහි කළේ දිය නාමින් සිටිය දී මිසක් සුබ මූර්තියෙන් දැහැන්ගතව සිටි මොහොතක දී නෙමෙයි.

 

නැකැත්, රාහු කාලය, සුබ මුහුර්ති, කේන්දර බලමින් සියලු කටයුතු සිද්ධ කරන්නට යන්නේ ලංකාව වගේ රටවල අපිම විතරයි. ලෝකයේ සංවර්ධනය අතින් ඉහළට ගිය කිසිම ජාතියක් මේ විදියේ විශ්වාසයන් පිටුපස්සේ අවිචාරවත්ව දුවන්නේ නැහැ. තම පෙම්වතා හෝ පෙම්වතිය හෝ සමග ජීවිත කාලයක් පුරා ගත කරන්නට පුළුවන්ද කියන කාරණය මිසක් කේන්දරය බලලා කසාද බඳින සිරිතක් දියුණු ලෝකයේ කිසිම රටක නැහැ. කළ යුතු දේ නිසියාකාරව නියමිත වෙලාවට කරනවා මිසක් රාහු කාලය මග හැරලා සුබ නැකැත් බලලා ජීවිතයේ කිසිම කටයුත්තක් කිරීමේ සිරිතක් දියුණු ලෝකයේ කිසිම රටක නැහැ. ඒත් ඉන්දියාව හැරුණු විට ලෝකයේ වැඩිම නැකැත්කරුවන්, ජ්‍යොතිර්වේදීන්, අධ්‍යාත්මවේදීන් මෙකී නොකී සියලු අනාගත වක්තෘවරුන් පොකුරු පොකුරු බිහිවෙලා ඉන්නේ ඉන්දියන් සාගරයේ මේ පුංචි දිවයිනේ විතරයි. ඒ නිසාම වෙන්න ඇති ලංකාවේ අපි 1948 ඉඳලම තාමත් පාසල්වල උගන්නවන ලංකාව යනු සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටකි යන්න තවමත් වෙනස් වෙලා නැත්තේ.  

 

ගිහිගෙය හැර යන්නට, කෙස් වැටිය කපා දමන්නට සිද්ධාර්ථ කුමරුන් නැකැත් බැලුවේ නම් ගිහිගෙයින් පිටව යන්නට සුද්ධෝදන රජුගෙන් කිසිදු ඉඩක් ලැබෙන්නේ නැහැ.  බෝ මැඩ අසුන්ගෙන බුදු බව ලැබූ මොහොතේ දී පමණක් නෙමෙයි පරිනිර්වාණය දක්වා වූ බුද්ධ චරිතයේ කිසිදු අවස්ථාවක බුදුන් වහන්සේ නැකැත් බැලූ තැනක්. රාහු කාලය මග හැර දහම් දෙසූ අවස්ථාවක් ඔබ කිසිදිනෙක අසා තිබෙනවා ද? අපේ දෛවඥයන් අද අනුගමණය කරන භාරතීය ජ්‍යොතිෂයට මුල්ම ප්‍රබල අභියෝගය එල්ල කළේ බුදුන් වහන්සේ. එත් අද බුදු පිළිමයක් නිරාවරණය කරන්නේත් නැකැත් බලලයි. බුදු පිළිමයට නේත්‍රා තබන්නේත් රාහු කාලය බලලයි.

 

අන්‍යාගමිකයන්ගෙන් සිද්ධ වෙන ආගමික ආක්‍රමණ ගැන, බෞද්ධ සංහාරයක් සිදුවන බවට අවි අමෝරා අතට ගන්නා බෞද්ධයන් යැයි කියාගත් අපි නැකැත්, ග්‍රහ තරු, රාහු කාලය, සුබ අසුබ දවස් ගැන විශ්වාසය තබනවා නම්, ඒ වෙනුවෙන් බෙල්ලේ සුර පැළද ග්‍රහ පූජා තබන්නට උත්සාහ කරනවා නම් බෞද්ධකම ගැන කතා කරන්නටවත් අපිට අයිතියක් නැහැ. තිරශ්චීන විද්‍යාවන් විදියට මේ දේවල් හදුන්වලා දීලා තමන්ගේ ශ්‍රාවක සංඝයා වහන්සේලා මෙවැනි කටයුතුවල නොයෙදිය යුතුයි යන්න පැහැදිලිවම බුදුන් වහන්සේ දේශනා කරනු ලැබ තිබියදීත් පුවත්පත්වල දැන්වීම් පවා පළකරමින් ඇතැම් හිමිවරුන් මේ කටයුතුවල යෙදෙන්නේ බුද්ධ දේශනාවට වඩා භාරතීය බමුණු ධර්මයට ගරු කරන නිසා ද දන්නේ නැහැ.

 

මේ කාරණයේ දී බුදුන් වහන්සේම වදාළ කරුණින් මේ ලිපිය අවසන් කරන්නට හිතුණා. ඒ නක්ඛත්ත ජාතකයේ එන එක්තරා ගාථාවක සිංහල තේරුමින්.

 

නැකැත් බලන්නා වූ අඥානයාගේ අර්ථය තෙමෙ ඉක්මයන්නේය. නැකැත නම් කළ යුතු දේ නිසියාකාරව සිදු කිරීමයි. තාරකාවෝ කුමක් කෙරෙත් ද?

 

 

 

 

 

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized by කළු. Bookmark the permalink.

About කළු

ගලා යනු ඇත දිය පහර නොනැවතී ඉදිරියට , වැට කඩොළු සිර ගත නොවූ නිම්නයක... පමා නොවී ඔබත් නොවැරදීම එන්න ඒ නැවුම් පො‍ළොව මත නිදහසේ ගලා යන්නට....!

One thought on “තාරකා පෙළින් එහා

  1. 2017-03-25 8:24 GMT-07:00 සිලිලාර :

    > කළු posted: ” බොහොම කාලයක ඉඳන් දැන හඳුනා ගෙන හිටිය මගේ මිතුරියකට සිය එකම
    > පුතාත්, සැමියාත් එක්ක බටහිර රටක ස්ථිර පදිංචියට වීසා ලැබුණා. බොහොම සතුටින්
    > මේ ආරංචිය දුරකථනයෙන් මට දන්වපු ඇය මගෙන් එක උදව්වක් ඉල්ලලා හිටියා. ජීවිතයේ
    > අලුත් පරිච්ඡේදයක් ආරම්භ ක”
    >

    කැමතියි

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )